Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Morgan Hassel - 5 maj 2010 18:15

Tjena Dennis och vem det nu finns som även kommer att läsa det här! 


Idag har jag tryckt tröjor åt InterSport! Detta var ju bra att kunna men eftersom jag tryckte t-shirts igår så var det inte så stor skillnad från det jag gjorde idag...

Än så länge så har jag inte gjort så mycket alls grafiskt, vilket jag trodde att jag skulle få göra. Men eftersom jag vet att det skiljer så enormt mycket mellan de jobb som S.I.D får så vet jag att jag kommer att få vara med om sådant också!


Det jag har lärt mig och bättrat på är hur maskinen som skär och skriver ut det som kallas transfer samt hur man trycker på kläder på bästa sätt. Jag tycker att det är ändå är väldigt viktigt att veta hur det går till i ett tryckeri om jag ska jobba på ett företag som behöver ett tryckeri för att få en slutprodukt. 

Att man t.ex måste ha bilden i vektorgrafik för att maskinen ska kunna skära ut rätt. 


Det var allt! See ya! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards